Az eredeti, ami belülről jön, nem mesterkélt. Viselhető és ez fejezi ki igazán az emberek stílusát. Az, hogy mt visel hétköznapjaikon. Miben megy dolgozni, miben megy a boltba, vagy éppen sportolni. Ez a street fashion.
Van néhány nagyon híres fotós, aki azért lett népszerű, mert a utca stílusos emberét fotózza. Nézzük kik is ők, most hármat kiemelve.
Talán a legnépszerűbb oldal, a The Sartorialist. Scott Schuman az elkövetője a hozzáértő szemmel kiszúrt stílusos emberek felderítésében, már 2005 óta. A szakmájában remek, blogot vezet, szakmai lapokban publikál és állandó kiállítása van a Victoria & Albert Múzeumban és a Tokyo Metropolitan Museum of Photography-ban is.
Az utóbbi néhány évben a street fashion weboldalak nagy része vagy teljesen leállt, vagy pedig Instagram vagy Facebook fiókjukat szerkesztik frissebb tartalmakkal.
lyen például a két stockolhomi fotós által szerkesztett oldal, a Carolines Mode. Saját outfit mellett a stockolmi utcai divatról töltenek fel képeket. Akit érdekel a skandináv divatirányzat Instagramon friss képeket nézegethet.
De olyan is van, ami már teljesen megszűnt. Én sokat nézegettem a StreetPepper oldalt. A fotós,Phil Oh,(lent a képen ő látható ) Ha nem ismered, inspirálódj belőle.
Hétvégén a régió legnagyobb divateseményén jártam. Divatbemutatókat néztem élőben, de mégsem vendégként voltam. Önkéntesként vettem részt a Mercedes Benz Fashion Week Budapest-en ( MBFWBP) a Ludwig Múzeumban. Tapasztalataimról, élményeimről olvashatsz most beszámolót.
A múlt heti bejegyzéseimből megismerhetted azt a 13 márkát,melyek szombaton bemutatkoztak az őszi/téli kollekcióikkal a Ludwig Múzeumban. A divatshow idén tavasszal egy naposra csökkent, de cseppet sem ment a minőség rovására. Fantasztikus esemény volt tehetséges tervezőkkel, szuper ruhákkal, és ennek remek helyszínt adott a kortárs múzeum.
Az esemény előtt 3 nappal, a helyszínbejáráson már elkapott egy különleges érzés. Akkor még a frissen festett falak, és a nagy üresség fogadott minket, önkénteseket. Már elképzeltem, hogy milyen lesz a catwalk tér, a backstage, és az egész atmoszféra. Nyáron jártam itt utoljára, amikor a Nők Chanelben című kiállítás volt. (Erről olvashattál már itt a blogon is.) Akkor a hatalmas tereket a modell-képek töltötték meg a divat szellemiségével, Most pedig életre is keltek a ruhák, a modellek és az egész épületet átjárta a kreativitás, a divat, az újító erők, és a nem mindennapi légkör. Hiszen a show nézőit legalább egy közös dolog összetartja.Ez pedig a divat. Mindegy, hogy követed, vagy éppen alakítod. Mert mindenképpen összeköt és részese vagy.
Divatbemutatón részt venni vendégként is hatalmas élmény, de ha sikerül közelebb kerülni az esemény háttér munkálataihoz, más szemszögből is értékeled a benne rejlő munkát. Ezért is örültem, hogy részt vehettem az eseményen és segíthettem még több tíz önkéntes társammal együtt az esemény előkészületeiben és a rendezvény napján is.
Mint a staff tagja, nekem is előírás volt a dress-code. Teljesen talpig feketében ritkán járok, de most nem kellett sokat gondolkodni az outfitten. Fekete garbó, blézerrel, amin a kedvenc, Londont idéző ezüst színű brossom van, a minden eseményre bevethető fekete öltönynadrág és egy klasszikus Vans nyerte meg a divatbemutatókon való részvételt. És két kis ezüst kiegészítő, csak, hogy ne maradjon színben egyedül a bross ( :
Az egy napos eseményen déltől egészen este 10-ig tartottak a show-k. A 13 márka bemutatóira különböző színű karszalagokkal lehetett bejutni.
A héten már több élménybeszámolót is olvastam az eseményről, viszont legtöbbnél a késő délutántól kezdődő show-k, a "húzó nevek" kerültek csak szóba, pedig nem szabad megfeledkeznünk a többi tehetséges tervezőről sem.
Készítettem egy kis videós összefoglalót, hogy belenézhess a bemutatókba .( bocsánat a minőségért )
Elsőként Elysian és Sármán Nóra bemutatójával indult az egész napos rendezvény.
Bódis Boglárka ( Elysian) kollekciója a klasszikus eleganciát képviselte. Nem véletlen a hidegség és visszafogottság, hiszen inspirációként a Bajkál tó hatott a kollekcióra.
Romantikus vonalvezetés, könnyed anyagok, csipke és arany díszítések jellemezték Sármán Nóra téli szezonra szánt ruhakölteményeit. Ihletforrás a görög mitológia és a 18. századi reneszánsz volt.
13:00-tól Celeni bemutatót láthattunk. Klasszikus szabásvonalak, némi rafinériával. A neccharisnya , mint az idei szezon nagy visszatérőjét több modellen láthattuk. Hiába a népszerűség, az én ízlésemhez nem jött közelebb most sem. Minden bemutató után alapos takarítás történt, de én a földön végig húzott kabátokat viszont nagyon sajnáltam.
Zsigmond Dóra volt az egyetlen, aki férfikollekcióval jött a showra. Hosszú, bő , vízlepergető kabátok és sötét színek a fő jellemzői a Jancsó Miklós- Szegénylegények inspirálta kollekciójának.
Cukovy Délután 2-kor a Cukovy show-ja engem kicsit az amerikai filmek hipp-hopp korszakába, Bronx és Harlem negyedeit juttatta eszembe. Valójában a Vissza a jövőbe című film adta az ötletforrást. A modellek nagy része necc vagy hosszú, fehér zoknikban, fullcapben és fekete rúzsban vonult végig. Ezt az hangulatot viszont néhol megtörte a fukszia rikító színe. És végre rövid hajú modell is feltűnt a kifutón! Piros pont : )
Anna Daubner és Anna Amélie Barna és a fehér színek harmonikus megjelenése jellemzi a bemutató darabjait. Fő irányvonal pedig a fodrok és a mintás anyagok használata a kényelmes és könnyed darabokban.
Tomcsanyi kollekciójának retro hangulatát a kék és a barna színek kombinációja és a csíkos kötött ruhák adták. Néhány szoknyán, ruhán apró repülők tűntek fel, ezzel tiszteleg a tervezőnő a Malév előtt.
NUBU Az én egyik kedvencem volt a 13 show közül. Az élő zenét Jónás Vera adta, ami a ruhákkal abszolút összhangban volt, sőt még különlegesebb hangsúlyt kaptak. A hajpántok főként tetszettek. Anyaghasználatban a változatosság volt jellemző: bőr, szőrme, kötött anyagok, vízlepergető tollkabátok és csipke is a kollekció részét képezte.
Je Suis Belle A szimpatikus tervezőpáros bátran használta a színeket és anyagokat. A sminkek és a vidám ruhák abszolút egységet alkottak. Szuper volt látni, hogy több modell felszabadultabb, és még mosoly is látszódott néhol. A videóban a bizonyíték( : Kedvenc a teljesen szőrős piros ruha, amire rögtön felkaptuk a fejünket- talán úgy igazán először a bemutatók során.
forrás:MBFWCE
Konsanszky Expresszionista vízió, naprendszer, változatos kőzettípusok ami az ihletforrást szolgáltatták a tervezőnőnek. Részletekben gazdag, jellegzetes szabásvonalak, fekete és fehér mellett némi szín is belekerült a kollekcióba.
ÁERON A ruhák fő inspirációját a természethez való visszatérés, a digitalizált világunk hátra hagyásának elve adta. Kalap, bársony és pliszérozott szoknyák a téli kollekció alapelemei.
Nanushka
Az utazáskori játékosság, szabadságérzet hangulatát idézi Sándor Szandra téli ruhadarabjai. Nem véletlenül, hiszen a kollekció neve Suitcase Stories , mivel minden ruhadarab 1-1 történetet jelent és mesél el egy bőröndön keresztül, ami mindig velünk van az utazások alatt. A megszokott ellentét itt is fellelhető. Nőies és férfiasabb szabásvonalak, modern és tradicionális vonalvezetés jellemzi a kollekciót.
USE Méltó lezárása volt a divatshownak az egyik legnépszerűbb magyar dizájnermárka. Hiába a tél, a szürkeség, az öltözködésünkben nem kell ezt tükröznünk. Ezzel az elvvel maximálisan egyet értek, ezért is szimpatikus nekem a kollekció. Inspirációt Karády Katalin adott a tervezőpárosnak.
Az egész napos esemény alatt a 2. emeleten , a catwalk tér alatt egy emelettel működött egy pop-art rész is, ahol 6 egészen új tervezők munkáit lehetett megszemlélni.
Szerdán elindul az őrület és az emberiség két táborra oszlik.
Az egyik csapatban azok a lelkes hívek, akik már ősz óta alig várták az újabb kupon napokat. Ilyenkor már napokkal, sőt hetekkel előbb lázban égnek. Kiválasztották, megtervezték mikor hová mennek, mit vásárolnak. Természetesen végig kezükben szorítják az akciós kuponokat. Felszerelkeztek vízzel és hideg-meleg élelemmel, hiszen a sorban állásnak most nagy a tétje. Nem tűrik a beelőzni próbáló vásárlókat, tudatosan lépnek be az üzletbe és indulnak a kassza felé. Majd a vásárlás után büszkén az új darabokkal, akár tervezhetik is a következő nagy akciós napokat- De örüljünk az új ruháknak, kiegészítőknek, és legyünk büszkék, hogy sikerült spórolni és csakis hasznos dolgokat vásároltunk. Ugye?... :)
Velük szemben ott vannak azok, akik ilyenkor még az üzletek közelébe sem mennem. Bevásárlóközpontokat ebben a néhány nappal kilométerekről elkerülik. Ebben az időszakban nem teszik ki magukat felesleges stressznek, várakozásnak és esetleges kudarcnak sem, hogy lecsúsztak a kiszemelt darabokról. Inkább nem élnek a kedvezménnyel, de nyugodtan és átgondoltak vásárolnak.
Persze ez a két szélsőség, vannak köztes pontok. De azt valljuk be, időzítés és a helyszínválasztás sokat befolyásol a lelkiállapoton ezekben a napokban. Ahogy már ősszel is írtam, ilyenkor próbálj a kevésbé frekventáltabb helyszínekre menni, nyitás idejében vagy zárás előtt fél órával még esélyes a tömeg elkerülése.
Hajrá ( :
Ja, és Kiskegyedben még talán találhatsz kuponokat ; )
Itt pedig böngészhetsz hol-mennyit érnek a kuponok.
A cipők és az illatok nem mindig jó barátok. De most gondoljunk valami egészen kellemes és különleges illatra. Mit szólnál, ha bárhová is lépsz, a cipőd eper illatot árasztana? Minden nem vicc, létezik ilyen. És nem kell ehhez külföldről rendelni sem. Budapesten beszerezheted az illatos cipőt. Külsőre menő és divatos, különleges technológiával .
Biztosan felmerült benned, hogy ennek meg mi értelme van... Jogos is lehetne a kérdés, de gondoljunk csak bele , mennyi embernek okoz problémát,akár napi rutint is, hogy elnyomja a kellemetlen szagokat, amiről sok esetben a cipő tehet .
Létezik egy spanyol márka ( Maians ), ahol a minőségi cipőgyártás az elkötelezettség. Spanyolország egyik leghíresebb dizájnere (Alfonso De La Fuente Rey ) most olyat álmodott, ami megoldhatja sok ember problémáját az izzadt és kellemetlen szagú lábbeliket illetően.
A cipő alapanyaga vulkanizált gumi és regionális anyag, amiket helyben, Barcelonában készítenek. A lényeg a talphoz felhasznált gumiban rejlik. Ide ugyanis illatosított granulátumot kevernek, és így válik a cipő eper illatúvá. Azt garantálják évekig megőrzi illatát a cipő.
Megillatozhatod és beszerezheted Magyraországon is, a Cargamoda üzletében.
Itt van április első napja, hétvégéje. És vele együtt ma a Tavaszi Fesztivál keretein belül a Mercedes Benz Fashion show is elindul. Reggel 10-től egészen este 10-ig.
Én, mint önkéntes részt veszek az eseményen.Mivel dress-code van, azaz feketében kell megjelenni, hát az én outfittem ez lesz a mai nap.
Elérkezett a péntek, tehát az utolsó nap a Mercedes-Benz Fashion Week előtt. Az eseményen 13 magyar tervező ruhái kerülnek a kifutóra. Ezen a héten róluk olvashattál és láthattad tervezői stílusukat. Ma még két márka maradt.
A Nanushka név talán már rögtön beugrik mindenkinek, ha magyar tervezőkről van szó. Sándor Szandra gyerekkori beceneve mára külföldön is elismert márkának számít. Tanulmányait a London College of Fashionben végezte. Természetesség, natur színek, visszafogott szabásvonalak, kényelem, de mégis eleganciát és lendületet sugároznak ruhái.
A márka három tervező nevéhez kapcsolódik: Füzes Eszter, Godeina-Juhász Attila, Tóth András. A közös egyetemi évek alatt megismerkedett három tervező közösen alapította a divatmárkát 2004-ben. A ruhák a városi, nőies vonalatat képviselik. A 2016-os olimpia formaruháinak tervezése is hozzájuk kapcsolódik.
A mai bejegyzésben ismét a hétvégi fashion weekre hangolódhatsz. Az előző napokban már 9 márkát és tervezőjét megismerhetted. Ma ismét két tehetséges tervező márkája kerül elő.
konsanszky ( bemutató :19:00 ) Konsánszky Dóra öltözéktervező, aki nemzetközi luxusmárkáknál is dolgozott, nevezetesen Lanvin és Nina Ricci divatházaknál. 1991-ben végzett az Iparművészeti Egyetemen,Párizsban is tanult ösztöndíjasként. Tervezési stílusában ez az időszak meghatározó volt, hiszen ekkor tanult bele a fűzőkészítés rejtelmeibe és 3 dimenziós szabászatba. Kollekcióiban ezek az elemek újra és újra visszatérnek. 2011-től kiegészítőket is tervez ékszer és táskatervezőkkel közreműködve. 2006-ban és 2008-ban is elnyerte a Fashion Awards Hungary díját 2016-ban a Párizsi Divathét alatti nemzetközi divatesemény a Tranoï Femme kereskedelmi show kiállítója.
Áron Eszter a KREA divattervező szakán végzett. Kollekcióban a határozott és elegáns vonalakat követ innovatív kivitelezéssel.. A márka kifinomult anyagokkal dolgozik , amiket Japánból és Olaszországból szereznek be. A nemzetközi divatpiacon is előkelő helyen szerepel,már 15 országban vásárolhatóak meg ÁERON márkájú ruhák.
Holnap az utolsó rész következik, Nanushka és a USE márkával.
A hét közepénél járunk már, közeledik a szombat, a Mercedes Benz divatshow napja. De még van néhány tervező, akit addig bemutatok itt a blogon. Ma a NUBU és a Je Suis Belle csapata kerül a középpontba.
NUBU ( 17:00) A NUBU csapatának alapítótagja Garam Péter-tulajdonos, Garam Judit és Kovács Adél tervezők.Létrehozták a Nude by Nubu almárkát is, ami egy leegyszerűsített formát ad a minimalista ruháknak- árban pedig olcsobbak. A Nubu árfekvése a designer árkategóriában is a külföldi pénztárcához van igazítva. Garam Judit tulajdonosa is a Monofashion Shopnak, ami egy kortárs magyar divatüzlet és a Mono art& design, ahol pedig design tárgyakat találhatunk. Kovács Adél a London College of Fashion férfiruha készítő szakán is tanult, a MOME-n diplomázott 2011-ben. A 2007-ben alapított márka mára már külföldi üzletekkel is rendelkezik: Bécs,Párizs, Tokio, Hong Kong, Sanghai, New York, Prága, Svájc 2013-ban megnyerte az "Oldhands öltözék" kategóriát a Gombold Újra öltözéktervező pályázatán.
A márka már 12 éve meghatározója a magyar designer márkáknak.2007-ben a MOME-n végzett Dévényi Dalma és Kiss Tibor alapította a márkát, amit már nemzetközi szinten is ismertté tettek. Jellemző stílusirányzatuk, hogy a modern formavilágot a tradicionális mintákkal ötvözzék. A francia márkanév magyar jelentése szép vagyok. Erre törekedve hangsúlyozzák a ruhák a kreativitást, az eleganciát és a kifinomult vonalakat. Mindezt úgy, hogy viselője igazán különlegesnek érezze magát a ruhákban. 2005: Dánia: nemzetközi divatversenyen első helyezés 2007: Az év Fiatal Divattervezője Díj
Ma ismét magyar tervezőkről olvashatsz , akik felvonultatják kollekcióikat a szombati divatnapon.
Anna Daubner 2014-ben jelentkezett első felhők inspirálta kollekciójával Daubner Anna. MOME-s hallgató volt, majd évekig Londonban gyakornokoskodott és ismerte meg a szabászatot és mélyült el saját tervezői stílusa az inspiratív városban.
Anna Amélie Oláh Anna kiegészítőtervező, aki a MOME-n végzett 2010-ben, bőr szakirányon. Művészcsaládban nevelkedett, nem is volt meglepő, hogy Anna is hasonló művészi irányt választott. Jellemző stílusjegyei az aranymánia, fényes anyagok, elegancia hangsúlyozása és a szimmetriára való törekvés. Anna volt az első olyan tervező hazánkban, aki blogerekkel közösen dobott piacra egy férfi kollekciót. [Burzsuj blog]
Tomcsányi Tomcsányi Dóri 2010-ben végzett a MOME kötött öltözéktervező szakán. Ösztöndíjasként Párizsban tanult. A tervezőnő az élénk színeket a minimalista szabásvonalakkal párosítja. Fontos számára a nőies vonalak de ugyanakkor a kényelemmel ötvözve. Tavaly nyáron a Tisza cipő és a tervezőnő közös projektbe kezdet. A 4 modellből álló kapszulakollekció a tradicionális magyar márka és a kortárs divatmárka közös munkája.
Holnap a NUBU és a Je Suis Belle csapatát ismerheted meg.